Wikia

Op deze pagina kun je alle hulp vinden die je nodig hebt bij het toevoegen en bewerken van pagina's.

Begin een PaginaEdit

Als je een pagina wilt starten kun je dat doen door op de knop "Bijdragen" te klikken. Deze knop is te zien rechtsboven op elke pagina op de wiki. Als je dat hebt gedaan klik je op "Pagina Toevoegen". Hierna kun je een titel invoegen en ga je naar de bewerkpagina.

Basis StructuurEdit

Elke pagina heeft normaalgesproken een infobox. Als je nog meer wilt toevoegen kun je dat doen onder de code van de infobox. Zo kun je bijvoorbeeld een inleiding schrijven over de voetballer of voetbalclub.

InfoboxEdit

Een infobox kun je het beste als eerste toevoegen op een pagina. Op deze pagina vindt je alle codes.

Foto'sEdit

Je kunt het beste eerst een foto in de infobox toevoegen. Als je dan nog meer foto's wilt toevoegen kun je dat doen in de vorm van een gallerij bijvoorbeeld.

CategorieënEdit

Voeg niet te veel categorieën toe. Je vindt hieronder welke je het beste kan toevoegen:

  • Spelers: Het land en de positie, dus voor een Nederlandse speler: "Nederlandse Spelers" en "Aanvallers".
  • Clubs: Het land en clubs, dus voor een Nederlandse club: "Nederlandse Clubs" en "Clubs".
  • Stadions: Het land en stadions, dus voor een Nederlands stadion: "Nederlandse Stadions" en "Stadions".
  • Competities: Het land en competities, dus voor een Nederlandse competitie: "Nederlandse Competities" en "Competities".

VlaggenEdit

Je kunt vlaggen toevoegen door de volgende code te gebruiken: {{vlagicoon|NED}}. Je hoeft alleen maar "NED" te veranderen in de code van een ander land om de vlag van dat land te krijgen

PijltjesEdit

Je kunt pijltjes toevoegen door de volgende code te gebruiken: {{Pijl}}

RedirectsEdit

Je kunt redirects toevoegen door de volgende code te gebruiken: #REDIRECT[[linknaaroriginelepaginahier]]

Around Wikia's network

Random Wiki